Úprava starého nábytku do Provence stylu

05.07.2015 16:30

Úprava starého nábytku do Provence stylu


 

I já patřím mezi milovníky Provence stylu a  nabídnu Vám mé zkušenosti s úpravou nábytku a věcí do provence stylu.

 

Sehnat pár starých kousků nábytku je poměrně lehké. Kromě různých bazarů a internetu doporučuji zaměřit se na vlastní okolí. Poptejte se známých a příbuzných zda nemají na půdě nebo ve sklepě nějaké starší police, skřínky, stolky apod. Mnohdy budou rádi ,že se zbaví věcí, které jim pouze zabírají místo a vy  za pár korun či kafe získáte zajímavé kousky  do vašeho domu. Já například za kávu tyto noční stolky:

 

Předělání starých nočních stolků  bylo poměrně jednoduché. Stolky nejprve otřete, vnitřky omyjte octovou vodou  a odmontujte staré úchytky. Stolky byly původně nalakovány tmavě hnědou lesklou barvou. Protože barva držela dobře a neloupala se ,tak jsem  je brousila pouze hrany  a rovnou je natřela 3 vrstvami bílé barvy na dřevo. Používám rychleschnoucí matnou barvu na dřevo. Mezi jednotlivými vrstvami je potřeba nechat pořádně barvu zaschnout, dle návodu na barvě. Kdo chce mít patinovaný vzhled , doporučuji po nanesení 1 vrstvy barvy vzít suchý tvrdší štětec a tím barvu částečně setřít nebo barvu nanášet houbičkou.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po zaschnutí barev přimontujte nové úchytky dle vašeho výběru. Já zvolila kovové , které jsem zakoupila přes internet. Dále jsem na doladění nalepila tavnou pistolí doprostřed dvířek dřevěné srdíčko.   A výsledek je zde, stolek není dokonalý, má svou duši a v tom je jeho krása.

 

 

 

Líbí se vám?

JK